Mineralen zoeken me...
 

Mineralen zoeken met kinderen.

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
876 Bekeken
0
Topic starter

Beste Mensen,

Ik zou graag met mijn zoontje van 9 op een kindvriendelijke vindplaats gaan zoeken naar mineralen.

Hij loopt al vanaf 3 jaar bij ons achter de velden af naar mooie stenen, en heeft onlangs de mineralen wereld ontdekt via YouTube.

Ook ben ik bij iemand gaan kijken met een uitgebreide verzameling mineralen en mijn zoon is er helemaal gek van.

Wij wonen in noord Limburg, België, dus liefst iets niet te ver rijden, bv Luik en Namen.

Het hoeft niet veel te zijn, hij gaat met de kleinste steentjes al tevreden zijn.

 

mvg Roel

Dit onderwerp werd gewijzigd 2 jaar geleden door Roel Gielen
Onderwerp trefwoorden
2 antwoorden
0

Hi Roel. Wat leuk dat jij en je zoontje op zoek willen gaan naar mineralen. Om antwoord te geven op je vraag; kindvriendelijke locaties bestaan niet echt specifiek. Ik zou in ieder geval proberen om steengroeves te vermijden, omdat er dan machines staan maar ook hoge wanden en veel losse stenen. Dan zou je wellicht beter af zijn op natuurlijke plekken zoals bossen, grind-afgravingen en haldes (oude storthopen van mijnen).

Mocht je toch in steengroeves gaan zoeken, beperk je dan tot de storthopen en ga niet met kinderen langs hoge wanden lopen.

Roel Gielen Topic starter 20 februari 2022 14:00

Dag Daniel, bedankt voor je reactie,
Ik was zelf ook van plan om steengroeves te vermijden. Ik heb op de site van mineralenwereld gezocht bij vindplaatsen en ik vind enkel steengroeves.
Alleen in Bihain is er geen steengroeve. Hier heb ik 2 locaties gevonden van oude mijn, dumpresten.
Ik ga aankomend weekend met het gezin naar la Roche n Ardenne en was dan van plan op deze plaatsen te gaan kijken.
Als er leden zijn die iets ergens iets in een bos ofzo weten zijn mogen ze het mij altijd laten weten.
Natuurlijk houden de meesten mensen deze locaties liever geheim wat ik wel kan begrijpen.
mvg Roel

0

Je kan ook nog op https://www.mindat.org kijken voor locaties in bossen enzo, al zijn hiervan veel locaties wel van jaren geleden. Steengroeves zijn vaak wat actueler, aangezien er gewerkt wordt.

Deel: