Goede vindplek voor...
 

Goede vindplek voor paarse of blauwe fluoriet.

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
421 Bekeken
0
Topic starter

Na het zien van de geweldige paarse fluorieten uit het filmpje

Kristallen zoeken in het bos door een nieuw gat te graven!

ben ik ook eens gaan kijken naar een goede vindplek.

Berbes in Spanje lijkt bij uitstek geschikt voor fantastische vondsten, helaas is dat wel wat ver om even heen te rijden.

Ik hoop dan ook dat iemand een gouden tip heeft over een locatie dichter in de buurt waar men mooie paarse of blauwe fluorieten kan vinden.

Dit onderwerp werd gewijzigd 8 maanden geleden 2 keer door Randal Plomp
2 antwoorden
0

Hoi Randal. Ja dat is een lastige want een goede vindplek biedt nooit garantie dat je de volgende keer ook goed kan vinden. Dat is natuurlijk het vervelende aan deze hobby. Een gouden tip is er nooit. Vandaar dat wij ook altijd over prospecten hebben. Vergis je niet dat onze video's van een aantal minuten, opnames zijn die meerdere dagen in beslag nemen! Het is net als vissen, je ziet nooit hoe lang iemand zit te wachten aan de waterkant 🤣  

Berbes is zeker een interessante plek maar dat is weer privé eigendom en daar mag je niet zoeken. Wat je dan ook online vind is vaak van de eigenaars zelf, tegen betaling of zelfs niet legaal. Om een mineraal zoals fluoriet te vinden, wat toch wat minder voorkomt dan bijvoorbeeld calciet of kwarts, zal je dus echt verder van huis moeten. Dan zul je ook moeten accepteren dat niet een dag op pad kan, maar je er een aantal dagen voor uit moet trekken.

Ik zou aanraden om je te oriënteren op gebieden verder van huis en dan een langere trip in te plannen. 

Wist je trouwens dat je op veel websites ook kan zoeken naar een specifiek mineraal? Wij hebben dat trouwens ook als je via Mijn Mineralenwereld rechtsboven kiest voor Uitgebreid Zoeken. Als je dan alleen Fluoriet kiest (of in combinatie met een land), dan zie je al snel vindplaatsen waar het mogelijk is. Tip is dan om te kijken welke regio's er veel locaties bij elkaar zitten. Dan heb je al een gebied!

0
Topic starter

Dank voor je uitgebreide antwoord. Juist het prospecten/zoeken spreekt mij wel aan. Zijn vervent hikers dus mogen graag in de natuur struinen, vaak ook meerdere dagen al dan niet met tent.

Had inderdaad op mindat en mineralienatlas al eens gekeken naar plekken in Duitsland en België maar als ik de foto's mag geloven zijn de fluorieten die daar gevonden worden lang niet zo mooi als die jullie gevonden hebben.

Zou jij een regio of land kunnen aanraden waar mooie heldere fluorieten te vinden zijn? Dan kan ik wat gerichter zoeken hier en op andere sites.

Deel: