Contact steengroeve...
 

Contact steengroeven

21 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,034 Bekeken
0
Topic starter

Beste allemaal!

 

Allereerst hartelijk dank voor toegang tot dit forum! Ik ga binnen een paar weken een rondje met mijn vriendin doen in het reinland om mineralen te zoeken. We hebben er onwijs zin in en hebben veel uitzoekwerk gedaan waar we wel en niet heen mogen. 

Onder het kopje "vindplaatsen" boven in de balk zijn een aantal locaties aangeduid met een groene marker. Ik heb contact gezocht met bedrijven om te vragen of we in sommige steengroeves mogen zoeken. En heb al een reactie binnen. Is het een idee om de reacties die ik krijg te verwerken bij de aanduiding van de vindplaatsen? Zo ja, waar mag ik de informatie heen sturen? 

 

Bastiaan

7 antwoorden
0

Hi Bastiaan,

 

Ik kan jou helaas niet verder helpen met je vraag maar ben wel erg benieuwd bij welke steengroeve(s) jij toestemming hebt gekregen om te zoeken en welk bedrijf jij daar voor gecontacteerd hebt.

Ik heb zelf ook wel eens een bel en mail rondje gedaan naar een aantal steengroeves in Rheinland-Pfalz maar die reageerden niet of gaven geen toestemming.

0
Topic starter

Beste allemaal,

 

De reacties zijn nagenoeg gelijk aan deze. Wat ik ook heb begrepen is dat er niet al te lang geleden een Nederlander een steengroeve in is gelopen zonder bescherming en dit nu niet meer kan na vertellen. Ik weet ook van mensen dat ze gewoon het terrein oplopen en vervolging maar riskeren. Je kan veel groeves inlopen omdat er geen camera's staan en ik me ook kan indenken dat het enorm duur is voor een bedrijf om zo een gigantische steengroeve af te zetten met hekwerk. Maar die kant wil ik zelf niet op. Zelf werk ik in de zorg en en mag ik dit soort waaghalzen soms revalideren. Dat wil je niet.

 

Sehr geehrter Herr Waasdorp,

 

leider muss ich Ihnen mitteilen, dass wir aus versicherungstechnischen Gründen niemanden in unsere Steinbrüche lassen.

 

Wegens verzekeringstechnische redenen laten ze niemand in de groeven zonder toestemming (ook niet als er niet gewerkt wordt). Ik ga komen weekend naar een aantal "verlaten groeven en verlaten locaties" in de hoop hier wat te vinden. Waarschijnlijk zijn deze al flink bezocht door anderen. Als een echte millenial gewapend met youtube videos van Kristian en Daniel, een Gute Laune en wat aardrijkskunde bijgespijkerd van de middelbare school ga ik op pad met mijn vriendin. Mocht ik wat vinden laat ik het zeker achter op het forum!

 

NSA Waasdorp Topic starter 28 augustus 2023 10:33

Even een korte update. Ik ben niet meer geweest omdat ik standby moest staan. Komende weekend naar Landelies. Ik houd jullie op de hoogte!

NSA Waasdorp Topic starter 4 september 2023 11:09

Beste allemaal, afgelopen weeekend in de calcaire de la sambre geweest. Alles geregeld via de organisatie L'Escargotite. Zeker voor een beginnende zoeker is het uniek om daar te lopen. De grootte van de groeve alleen al is iets om meegemaakt te hebben. We waren in totaal met 12 mensen en wat me op viel is dat ieder lekker zijn gang kon gaan. We zijn zeker 60 meter diep geweest. Ik sprak met medeverzamelaars over de locatie. Deze zeiden dat "Er niet veel werk was verricht afgelopen week". Ik denk dat deze enthousiastelingen er met enige regelmaat heen gaan. Hele grote aanrader.... Ik heb een calcietplaat meegenomen van +/- 25kg vanaf de groeve naar de auto. Ik wil niet weten hoe ver het lopen was maar ik heb het voor elkaar gekregen. Als je iets mee wilt nemen... Mineralen steken door een rugtas heen. Neem een kruiwagen of een verstevigde holder-de-bolder kar mee. Als er interesse is zal ik fotos uploaden!

Randal Plomp 4 september 2023 13:36

Mooi dat het bevallen is! Verkijk je je al snel op hoe groot die groeves wel niet zijn, helemaal als je van de bodem weer naar boven moet. Ben erg benieuwd naar foto's van je vondsten!

0

Hoi Bastiaan,

 

Super om te horen dat je enthousiast wordt van het mineralen zoeken en alles wat je bij onze website kan vinden.
We zijn constant de site en de mogelijkheden die we bieden bij Mineralenwereld aan het updaten, dus jouw voorstel nemen we mee en kijken of we ergens de info kunnen (en willen) implementeren.
En je mag natuurlijk altijd de info naar onze algemene mailbox sturen.

 

Groetjes,
Kristian

NSA Waasdorp Topic starter 21 augustus 2023 11:22

Dag Kristian,

Dank voor je reactie! Ik zal de mail die ik heb gehad doorsturen naar het algemene adres. Wie weet helpt het voor in de toekomst! Ook erg bedankt voor je video's over landelies! Ik heb een afspraak gemaakt met escargotiet en ga zaterdag 2 september de groeve bezoeken. Het lijkt me gaaf om dat een keer meegemaakt te hebben.

Groetjes,

Bastiaan

0

Het is vooral om verzekering technische redenen ja dat ze mensen niet binnenlaten. En zeker via email niet want dan staat het op papier. Wat je ook kan doen is naar een groeve rijden als ze werken (meestal zaterdag ochtend nog) en aan de deur vragen of ze er in mag. Risico wel dat je voor niks rijdt natuurlijk, dus zorg dat je dan meerdere groeves in de buurt hebt die je langs kan gaan. Zomaar naar binnen lopen is inderdaad niet de bedoeling en vaak zelfs verboden!

Een goed alternatief zijn oude groeves en haldes zoals hierboven wordt genoemd! Dat doen wij ook steeds vaker. Soms met wat dieper graven en stenen verplaatsen kan je nog best leuke dingen vinden!

 

 

 

 

NSA Waasdorp Topic starter 21 augustus 2023 11:28

Dank voor je tip! Ik heb een route uitgezet voor komende weekend voor 6 oude locaties/bosgebieden waar je zonder toestemming mag wandelen en zoeken. Ik ben benieuwd! Als we niks vinden hebben we in elk geval een mooi stuk natuur gezien!

0

Oh trouwens: is het een idee om de status van toegang in de forums te zetten van het betreffende locatie? Iedere vindplaats heeft een knop Community die meteen het forum topic opent van die vindplaats. Als we daar de huidige status neerzetten, kan iedereen het meteen zien. Of als de status veranderd...

NSA Waasdorp Topic starter 21 augustus 2023 11:28

Goed plan!

0

Zojuist positief bericht ontvangen.

Wij als familie mogen dit weekeind mineralen gaan zoeken in de groeven Kallenhardt en Dainrode. Beide in Nordrhein-Westafelen.

Voor Kallenhardt heb ik contact gehad via besuch@westkalk.de en voor Dainrode middels steinbruch@muetze-bau.de .

NSA Waasdorp Topic starter 27 augustus 2023 08:28

Wat leuk! Ik hoop dat je daar een fantastische tijd zal hebben, geniet ervan met de familie

NSA Waasdorp Topic starter 4 april 2024 08:53

Ha Randal,

Bijna een jaar na je bericht dacht ik ook met een vriend langs Kallenhardt te gaan. En heb contact gezocht met deze groeve, helaas krijgen wij geen toestemming. Ik ga het advies van Daniel opvolgen en in de omgeving rondrijden bij een aantal locatie om te kijken of we daar wel mogen zoeken! Hopelijk heeft iemand iets aan deze update in de toekomst.

0

Dan is het weer veranderd. Ik hoorde een paar weken geleden dat toegang vragen aan de eigenaar weer mocht. Balen zeg!
In de omgeving kan je Bleiwasche en Muhlenbein proberen. Beiden staan op de kaart zag ik.

Deel: