Excursie naar Walli...
 

Excursie naar Wallis en Graubunden, Zwitserland in juni 2020

4 Berichten
2 Gebruikers
1 Vind-ik-leuks
486 Bekeken
Daniel Middel
Estimable Member Admin
Deelgenomen: 6 jaar geleden
Berichten: 162
Topic starter  

Nu de grenzen weer open zijn na alle ellende van het Corona virus binnen Europa, gaan Kristian Egberts en ik zelf weer op pad naar het inmiddels ons geliefde Zwitserland. Op woensdagavond 24 juni vertrekken we naar Graubunden om de hoge bergtoppen aan te doen. Na een aantal dagen daar, gaan we richting Wallis naar onze vaste plek op de Torrenthorn. Volg ons avontuur in dit topic!

 

 

Ook gaan we dit avontuur gebruiken om ons eigen nieuwe systeem te testen. Zo hebben we deze locaties als onze eigen favorieten opgeslagen en er een route van opgeslagen die we kunnen gebruiken tijdens onze reis er naar toe!

Dit onderwerp werd gewijzigd 4 jaar geleden 4 keer door Admin

   
John de Bruijn reageerde
Citeren
Admin
Illustrious Member Admin
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2396

   
BeantwoordenCiteren
Daniel Middel
Estimable Member Admin
Deelgenomen: 6 jaar geleden
Berichten: 162
Topic starter  

Op woensdagavond 24 juni vertrokken we, na een korte koffie en taart pitstop in Velden, richting Zwitserland. Dit jaar begonnen we in Graubunden en was het plan om daar de hoge bergen weer eens aan te doen, waar we voorgaande jaren daar minder waren geweest. Uiteraard is s'nachts rijden best wel pittig, dus besloten we bij aankomst om 7 uur s'ochtends in Disentis, om niet meteen de berg op de gaan maar het wat rustiger aan te doen. Dan is de rustige optie natuurlijk de Cavradi!

Eerst wel even een bezoekje aan het gemeentehuis voor een patent en het enorme stuk bezichtigen wat daar staat!



 


   
BeantwoordenCiteren
Daniel Middel
Estimable Member Admin
Deelgenomen: 6 jaar geleden
Berichten: 162
Topic starter  

In de Cavradi was weer recentelijke gesprongen door de lokale mineralenzoekers, dus was het tussen de haldes zoeken naar leuke vondsten. Al snel kwam Kristian naar mij toen en zei "doe je ogen dicht en houdt je handen uit". Ik moest natuurlijk lachen en stak mijn hand uit waarop hij antwoordde "nee, allebei je handen". Wow wat een ding! En wat een geluk om zoiets te vinden op de eerste dag. Dat gaf al meteen goede hoop voor deze week.




   
BeantwoordenCiteren
Deel: