Excursie naar Oman ...
 

Excursie naar Oman in het voorjaar van 2019 (deel 1: Ras Al Hamra)

1 Berichten
1 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
454 Bekeken
Eminent Member Admin
Deelgenomen: 8 jaar geleden
Berichten: 23
Topic starter  
Hierbij deel 1 van mijn Oman reis:

De reis begon de eerste dag met het rustig acclimatiseren na een 10+ uur durende reis, die op zich zeer goed bevallen was! Maar na zo'n reis ben je wel kapot en daarom hebben we de eerste dag het strand bij Ras Al Hamra bezocht. Onder het genot van een zonnetje met ongeveer 25 graden was het heerlijk vertoeven.

Zoals mijn vriendin weet, ben ik niet van het uren stil zitten op een strand, dus ik ben op onderzoek uit gegaan naar de rotsformaties aan beide kanten van het strand. Al snel kwam ik er achter dat in de kalk/mergel wanden veel kalkaders zaten, dus: calciet! Al was het niet mooi of als holte uitgekristalliseerd, toch was deze eerste toevallige aanwijzing van mineralen al een leuke binnenkomer van de vakantie. Gedurende de dag ben ik steeds meer aanwijzingen tegen gekomen van holle calcietaders, wat uiteindelijk resulteerde in 'leuke' calciet stukken als aandenken van Oman. Een stuk van zo'n 10 bij 10 meter bleek namelijk helemaal vol te zitten met calcietholtes, die helaas wel door de zee al deels waren afgesleten, maar alsnog soms ook met leuke stukken er tussen. Dag 1: mineralen. Check! :D

Foto 1: De vele calcietaders in het gesteente.

Foto 2: Nog een deel van de wand.
Foto 3: Mijn eerste calciet vondst in Oman!
Foto 4: Gesteente op het strand, afgesleten door het water, maar wel met holle calcietaders!
Foto 5: Leuk blok met witte calciet holtes.
Foto 6: Het uitzicht :)
Dit onderwerp werd gewijzigd 3 jaar geleden door Kristian Egberts

   
Citeren
Deel: