Tasmanië

33 Berichten
4 Gebruikers
34 Vind-ik-leuks
1,938 Bekeken
Daniel Middel
Estimable Member Admin
Deelgenomen: 6 jaar geleden
Berichten: 162
 

@geominleo wow daar liggen al veel stukken in die mijngang zeg, ongelooflijk! En dan te bedenken dat Bruce aangeeft dat er nog betere stukken aan zaten te komen! 

Lijkt wel een mineralen hemel daar haha!


   
BeantwoordenCiteren
Eminent Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 27
Topic starter  

Inderdaad deze mijn is echt een walhalla zoveel prachtige holtes en langgerekte gangen die aan beide zeiden zijn begroeit met kristallen.

Op de volgende foto zien we een lange gang die meer dan 7 meter ver loopt alleen zijn de kristallen bedekt met limoniet-achtig materiaal en dit kan hopelijk verwijderd worden met fosforzuur .

Bruce neemt ons mee naar een andere gang namelijk level one ,er zijn namelijk 2 levels.

 


   
John de Bruijn reageerde
BeantwoordenCiteren
Eminent Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 27
Topic starter  

Als we een tien tal meters in de gang zijn beginnen de wanden te glinsteren er zijn zoveel kristallen dat je gewoon niet weet waar je moet kijken.

Op de foto zien we een stuk 70 bij 25 cm groot gewoon ongelooflijk mooi en zo gaat het verder al weer een geweldig stuk.

 Dit zijn kristallen van wel 3 a 4 cm lang.

 

 


   
John de Bruijn reageerde
BeantwoordenCiteren
Eminent Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 27
Topic starter  

Hier zien we een stuk Crocoiet met Dundasiet ,de witte bolletjes is Dundasiet .

Dit is te zien als men de bolletjes door breekt ,dan zie je namelijk radiaalstralen in de kristalstructuur en als dat niet het geval is dan is het gipsiet.

 

Bruce laat ons ook nog een mooi stuk zien dat hij eerder die week uit de wand gehaald heeft het is ook Dundasiet met Crocoiet.

 En hier nog even een Close-up .

 

 


   
John de Bruijn reageerde
BeantwoordenCiteren
John de Bruijn
Reputable Member Admin
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 305
 

Mooi verhaal Leo en wat een avontuur ... en dan dat stuk dat Bruce hierboven in zijn hand houdt👍 Dit is echt smullen en ik kijk uit naar de rest van dit prachtige verhaal. Top hoor!

Groetjes van mij en Mary


   
BeantwoordenCiteren
Eminent Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 27
Topic starter  

Weer even een update van het Tasmanië verhaal ,we hadden met Adam de eigenaar van de mijn de afsprak gemaakt om Bruce te helpen met het ontruimen van de mijngang en een nieuwe liftschacht te maken voor het transporteren van de handstukken uit de nieuwe pocket.

In ruil daar voor zouden we enkele stukken mee mogen nemen.

Hier is Remco bezig om de doorgang wat breder te maken.

 


   
BeantwoordenCiteren
Eminent Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 27
Topic starter  

Huub is bezig met het uithakken van de nieuwe liftschacht.

 

 


   
John de Bruijn reageerde
BeantwoordenCiteren
Eminent Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 27
Topic starter  

Op deze foto zien we een stuk van de mijngang die inmiddels is geruimd , na drie dagen hadden we 150 kruiwagens puin geruimd en naar buiten gekruid.

 


   
John de Bruijn reageerde
BeantwoordenCiteren
Daniel Middel
Estimable Member Admin
Deelgenomen: 6 jaar geleden
Berichten: 162
 

Leuk dat je weer een update plaatst Leo! Zo te zien hebben jullie aardig wat werk verzet daar in die tunnel. 150 kruiwagens, niet normaal joh!

 


   
BeantwoordenCiteren
Eminent Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 27
Topic starter  

We hadden een heel goede klik met Bruce en hij werd ook heel enthousiast door de grote werklust van ons.

Hij nodigde ons uit om bij hem thuis te komen eten en daar hadden we geen spijt van want zijn kookkunsten waren geweldig.

De volgende dag was Bruce met het liftje bezig maar dat wilde niet goed lukken maar Huub (vroeger metaalbewerker geweest) zag al snel wat het probleem was.

Hij stelde Bruce voor om met de materialen die er lagen de zaak in elkaar te zetten en met enig las en slijpwerk zat na 2 uur het liftje in elkaar.

Daar werd hij nog gelukkiger van en het bleek dat hij die avond Adam daar over gebeld had om het goede nieuws te vertellen en hij had tegen Bruce gezegd dat we die volgende dag zelf op level one vrij mochten kappen .

 


   
BeantwoordenCiteren
Eminent Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 27
Topic starter  

Hier zien we Remco helemaal in zijn element ,de prachtige gevonden stukken uitzoeken en in kistjes laden

 


   
John de Bruijn reageerde
BeantwoordenCiteren
Eminent Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 27
Topic starter  

Hier nog enkele actiefoto"s in de mijn .



 


   
John de Bruijn reageerde
BeantwoordenCiteren
Eminent Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 27
Topic starter  

En zo ziet Remco er uit na een dag werken in de mijn ,met kristallen op het gezicht en dol gelukkig.

En als laatste nog even een groepsfoto voor vertrek.

 


 


   
John de Bruijn reageerde
BeantwoordenCiteren
Eminent Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 27
Topic starter  

Na een bezoek aan Adam , vertelde hij dat alles zo goed verlopen was dat we daarom vanwege onze tomeloze inzet alle handstukken mee mochten nemen.

Hij zou voor ons het transport regelen en we hadden zelf ook kunststof kistjes mee genomen om de mooiste stukken met de handbagage mee te kunnen nemen.

Eenmaal thuis aangekomen was het afwachten wanneer onze vracht aan zou komen.

Na een paar weken kreeg ik bericht van DHL dat de goederen waren opgehaald en dat ik de lading kon volgen met track and trace.

Ik dacht dat het met de boot zou komen dus dacht ik op maandag (de Spullen waren op zaterdag opgehaald) ik zal eens voor de aardigheid kijken waar de lading is.

Deze bleek al op de luchthaven te staan in Brussel om verder vervoerd te worden naar de douane in Rotterdam.

Dus na mijn grote verbazing toch maar even naar DHL gebeld en zij wisten mij te vertellen dat de lading per vliegtuig was verzonden en zou worden afgeleverd op woensdag om 1 uur s"middags.

Dus helemaal gelukkig en bijna alles was onbeschadigd aan gekomen op 3 stuks na.


   
BeantwoordenCiteren
Eminent Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 27
Topic starter  

Na een grondige schoonmaakbeurt zagen we dat de stukken er nog veel mooier uitzagen dan we verwacht hadden.

Hier zien we een topstuk met een afmeting van 17 x 11 cm met naalden van 2 cm groot.

 


   
John de Bruijn reageerde
BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 3
Deel: