In dit specifieke topic voor vindplaats Torrenthorn kan je in contact komen met andere mineralenverzamelaars of eigen fotos en bezoekverslagen plaatsen.
Ik ben hier geweest en vond het een erg leuke plek om te zoeken. Mijn man en ik zijn nog beginners en kluften hebben we helaas niet gevonden. De bereikbaarheid is goed. Vanuit Leukerbad kun je de skilift naar Rinderhutte nemen en van daaruit is het een wandeling van 2km met 260 hoogtemeters als je helemaal omhoog wilt naar Schwalbennest. Op 5 minuten wandelen van de skilift kun je echter ook al mooie stukjes bergkristal vinden.
Wat leuk dat je daar geweest bent Bianca. Het vinden van kluften is inderdaad meestal niet voor beginners weggelegd, maar toch gaaf dat jullie al mooie bergkristal hebben gevonden.
Kan je wat foto's uploaden hier van jullie avonturen en vondsten?
En hier wat van de vondsten. Ze moeten nog wel even goed schoongemaakt worden. Verder hebben we veel kleine maar fijne perfecte bergkristalletjes gevonden.
Dat laatste stuk is bijzonder! Mooie kammetjes waar de bergkristal vervolgens op zit. Calciet waarschijnlijk?
Dank je wel! Ik vermoed ook calciet, maar thuis moet ik nog even wat beter kijken/stukje testen met azijn.
En dit was het uitzicht. Helaas wel vroegtijdig moeten stoppen omdat we veel te veel tijd hadden besteed in de sneeuw en rond wandelen in het algemeen. Het is overigens goed te doen om vanaf de Rinderhutte naar Flaschen te lopen, mits je vanaf daar de lift genomen hebt. Dan ben je niet afhankelijk van de laatste lift.
Toffe vondsten! Nice!