Steinbruch Mönchhof

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
77 Bekeken
Admin
Illustrious Member Admin
Deelgenomen: 5 jaar geleden
Topic starter  

In dit specifieke topic voor vindplaats Steinbruch Mönchhof kan je in contact komen met andere mineralenverzamelaars of eigen fotos en bezoekverslagen plaatsen.

Citeren
Trusted Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Afgelopen zondag hier geweest als ook bij de groeve in Vockerode (zelfde eigenaar).

Helaas had het de dag en avond er voor behoorlijk geregend waardoor eigenlijk alles onder de blubber zat en het lastig interessante stukken identificeren was. Ook wordt veel van wat er aan blokken gewonnen wordt direct verpulverd tot veel kleinere hand grote stukken waardoor er nauwelijks iets intact te vinden was.

Er lagen een hoop grote blokken die doorspekt waren met kleine holtes waarin een heel dun laagje kleine quartz kristallen zaten.

Eigenlijk maar 3 noemenswaardige vondsten gedaan. Stukje Amethyst welke helaas wel dicht gegroeid is, stukje met wat lijkt op hele kleine paarse fluoriet kristallen en een plaatje met inimini quartz kristallen.

Zodra alles schoongemaakt is zal ik wat foto's bijvoegen.

Zelf zou ik hier niet meer naartoe gaan vanwege de geringe en weinig bijzondere vondsten.

Als je wel in de buurt bent dan zou ik naar het Thüringen Wald gaan. Daar hebben wij in een halve dag 86 geoden opgegraven variërend in grote van knikkers tot pingpongballen en soms zelfs dubbele en driedubbele geoden. Ik zal hier seperaat nog een verslagje over schrijven.

Dit bericht is gewijzigd 3 weken geleden door Randal Plomp

BeantwoordenCiteren
Deel: