In dit specifieke topic voor vindplaats Carrière de Lompret kan je in contact komen met andere mineralenverzamelaars of eigen fotos en bezoekverslagen plaatsen.
Beste medemineralenzoekers,
Is er misschien iemand die weet waar je toestemming kan regelen om in de Carrière de Lompret te mogen zoeken. Ik kan online nergens informatie vinden. Misschien is er iemand die hier al een keer geweest is.
Ik hoor het graag!
Groeten! Arjan
Hi Arjan. Lompret is inderdaad toegankelijk in het weekend. Je kan een briefje met je persoonlijke gegevens (naam, adres, datum, etc) in de brievenbus bij de ingang rechts achterlaten, zodat ze weten wie er geweest is. Gemakkelijkste is om het formulier van Carriere De La Sambre Landelies te gebruiken (ook al is het niet dezelfde eigenaar). Verder gelden vanzelfsprekend dezelfde regels als in elke andere groeve voor wat betreft veiligheidsmaatregelen, afval, etc etc
Bedankt voor je sneller reactie Daniel. Ik heb inmiddels contact gehad met de beheerder van de groeve en heb een document toegestuurd gekregen dat vergelijkbaar is met dat van de Carrière de la Sambre. Eén zin daarin riep nog wel een vraag bij me op, vertaald vanuit het Frans: '... verklaren wij dat wij een verzekering hebben afgesloten die ons dekt voor onze prospectieactiviteiten.' Hebben jullie hier als frequente mineraalzoekers al mee te maken gehad? En weten jullie of dit gewoon onder een normale reisverzekering of aansprakelijkheids-verzekering valt?
Graag gedaan. Voor wat betreft de verzekering kan je het beste even contact opnemen met je verzekeraar want dat durf ik niet zo te zeggen wat daar onder valt 😆
Sommige reisverzekeringen hebben ook een soort "extreme sport" regeling. Maar of een steengroeve bezoeken daar ook onder valt?
Heb het zelf ook nog nooit meegemaakt dat er gevraagd wordt naar een verzekering. Meestal staat er op de formulieren dat alles op je eigen verantwoordelijkheid is en je het bedrijf nooit aansprakelijk mag/kan stellen.
Ik heb wel gelezen bij een aantal groeven dat zij alleen groepen toelaten via een specifieke vereniging of bedrijf, waardoor deze alle risico's op zich nemen en daarvoor verzekerd zijn. Zie bijvoorbeeld https://www.geotouring.de/ .
GEA Drenthe schrijft ook:
"Gea Drenthe organiseert een keer per jaar (rond hemelvaart) een meerdaagse excursie, en daarnaast 2 tot 3 eendaagse excursies. Deze excursies zijn in verband met de nodige verzekeringen alleen toegankelijk voor leden en hun gezinsleden."
Wellicht dat zij wat meer info kunnen geven.