Vindplaatsen rond L...
 

Vindplaatsen rond Lustin

5 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
128 Bekeken
0
Topic starter

Hoi, ik ga binnenkort een aantal dagen naar Lustin, nabij Namen. Ik weet dat daar verschillende vindplaatsen zijn, maar hebben jullie ervaring met een aantal vindplaatsen? Ik hoorde dat in Crupet ook mooie exemplaren gevonden worden, maar weet niet waar. Ik weet ook niet wie ik kan vragen naar toestemming. 
Kan iemand me wat info verschaffen?

4 antwoorden
0

Hoi Liesbeth.

Als je op de Vindplaatsen kaart een locatie aanklikt in de omgeving van Namen, dan kan je vervolgens op de knop Omgeving drukken.
Je krijgt dan andere vindplaatsen in een straal van 25 km. Dit kan je vervolgens herhalen op die andere vindplaatsen.
Hier een voorbeeld waarbij de knop al is ingedrukt: https://www.mineralenwereld.nl/vindplaats-0001392/?area=1

Toestemming vragen moet je altijd doen bij de plaatselijke eigenaar van een groeve of gebied. Dat kan een bedrijf zijn of de gemeente.

0
Topic starter

De vindplaatsen heb ik al gevonden en heb ook al het bedrijf Heidelberg gecontacteerd, maar ik krijg geen antwoord. Ik zal nog een paar andere proberen.

Dank je wel voor de reactie. 👍🏼😊

0

Wat ook wel eens wil helpen is om te kijken of je lokale eigenaren kan vinden. Bedrijven zoals Heidelberg en Sagrex zijn overkoepelende organisaties die meerdere groeves beheren, maar de daadwerkelijke eigenaren zijn dan kleinere lokale bedrijven. Dat is alleen echter vaak lastiger om te vinden. Soms kan je met Google Maps inzoomen (met het poppetje) om een bord bij de ingang te bekijken met daarop de lokale eigenaar naam.

Liesbeth Sienaert Topic starter 5 mei 2024 07:59

Oh ok, dank je wel voor de tip! Dan ga ik daar even zoeken. 👍🏼😊

0

Succes Liesbeth! Mocht je een leuke vindplaats hebben gevonden, dan zie we graag je mooie vondsten hier 😀 

Deel: