Vogelsangbachtal II

7 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,083 Bekeken
Admin
Illustrious Member Admin
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 2396
Topic starter  

In dit specifieke topic voor vindplaats Vogelsangbachtal II kan je in contact komen met andere mineralenverzamelaars of eigen fotos en bezoekverslagen plaatsen.


   
Citeren
Eminent Member
Deelgenomen: 2 jaar geleden
Berichten: 35
 

Hier in de Mei vakantie 2022 geweest, de vindplek is onbereikbaar omdat alle bruggen die over het beekje (welke in een diep dal ligt) afgesloten zijn met hekken waarop ook staat aangegeven dat men dit gebied niet mag betreden.


   
BeantwoordenCiteren
Eminent Member
Deelgenomen: 2 jaar geleden
Berichten: 35
 

Afgelopen zaterdag deze plek toch weten te bereiken. Parkeren bij 51.3373259, 6.9484720 en dan lopen naar 51.3381977, 6.9563631. Bij die laatste coördinaat rechts de wal op klimmen en dan door het bos de berg op, pas op voor de berenklauw. Uiteindelijk kom je dan op de rug van de heuvel een bosweggetje tegen vanaf hier naar het coördinaat van de vindplaats lopen. Bij het coordinate iets de berg af daar liggen de kristallen voor het oprapen en zijn er graafmogelijkheden.

Hieronder 1 van onze vondsten.

Dit bericht is gewijzigd 8 maanden geleden door Randal Plomp

   
BeantwoordenCiteren
Eminent Member
Deelgenomen: 2 jaar geleden
Berichten: 35
 

Nog een andere vondst.

1693754944-20230903_172634.jpg

   
BeantwoordenCiteren
Daniel Middel
Estimable Member Admin
Deelgenomen: 6 jaar geleden
Berichten: 162
 

Deze is tof zeg. Ze liggen mooi "los" op de matrix.


   
BeantwoordenCiteren
Eminent Member
Deelgenomen: 2 jaar geleden
Berichten: 35
 

Heb zo nog een paar stukken maar die zijn echt nog heel vies en lijkt ijzer op te zitten als dikke korst. Hebben van het weekeind de kofferbak 2 lagen dik vol geladen 🙃 . Blijft lastig dingen laten liggen maar ligt nog zat op deze plek.

Stukje ruilen voor zo een mooie paarse fluoriet uit het bos? Echt bizar wat jullie daar in het filmpje uit de grond/steen trokken. Hou mij aanbevolen voor goede fluoriet vind plekken.


   
BeantwoordenCiteren
Rachel van Stekelenborg
Active Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 4
 

Hoi,

heb een vraag over deze vindplek. Moeten we touw meenemen om te klimmen of is het wel te doen? en heeft u nog tips?
Ik zou deze plek graag dinsdag willen bezoeken maar ben (nog) onervaren. En zou ik het coördinaat van de vindplaats mogen? Die kan ik niet uit het verhaaltje halen of is dat die 2e?

Alvast bedankt en groetjes!


   
BeantwoordenCiteren
Deel: